سئوی معیار چیست و سئو کار واقعی کیست

کلمه سئو که معادل معنایی بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو است، قطعاً به گوش شما خورده است. کلمه‌ای کاملاً واضح، در عین حال دارای چندگانگی ها و ایهام های خاص خودش. هرچند برای بسیاری از صاحبان مشاغل، مطلوبیت و نتیجه مهم است نه مسیر و مکانیزم عملکرد. آن‌ها می‌توانند کارهای سنگین را برونسپاری کنند، اما اگر شما می‌خواهید خودتان همه چیز را در مورد این امکانات و آموزش جامع سئو بدانید، می‌توانید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

هرچند دانش سئو بسیار گسترده‌تر از آن است که در یک مقاله بتوان آن‌را شرح داد، اما ما شما را با مسیر آموزش سئو و بایدها و نباید های آن آشنا خواهیم کرد.

متخصص سئو کیست؟

یک متخصص SEO یک وب سایت را آزمایش، تجزیه و تحلیل و تغییر می‌دهد تا برای موتورهای جستجو بهینه شود و متعاقباً وب سایت در نتایج جستجو در موتورهای جستجوی اصلی مانند Google و Bingرتبه بالاتری کسب می‌کند.

در اصل یک متخصص سئو هیچ تفاوتی با سایر حرفه ای های بازاریابی دیجیتال یا بازاریابی سنتی ندارد: آن‌ها در نهایت در تلاش هستند تا فروش بیشتری را برای شرکتی که برای آن کار می‌کنند ایجاد کنند. اما توانایی‌های کلیدی ای وجود دارد که یک سئو کار را از یک بازاریاب معمولی و از یک نویسنده و تولیدمحتواگر صِرف، مجزا می‌کند.

توانایی‌هایی که در یک آموزش جامع سئو بدست میآورید

تفکر انتقادی

اندازه‌گیری این موضوع سخت است، اما برای متخصصان سئو مهم است که بتوانند ذهنی تحلیلی داشته باشند که بتواند همبستگی و علیت را متمایز کند. به عنوان مثال در یک دوره آموزش جامع سئو ، به فرد آموزش داده می‌شود که چگونه بین عنوان یا تیتر و تعداد بازدید یک مطلب با نرخ تبدیل آن به مشتری، یک تحلیل مبنایی و بر اساس اصول و تکنیک ها داشته باشد.

مهارت‌های فنی و برنامه‌نویسی

بسیاری از متخصصان سئو در حال حاضر بدون هیچ دانش برنامه نویسی کار خود را انجام می‌دهند. شاید مورد بحث اینجا باشد. یک سئو کار واقعی باید به‌عنوان متخصص سئو، توصیه‌هایی درباره سرعت صفحه، رندر، بارگذاری کُند، تغییر مسیر سمت سرور، برچسب‌گذاری میکروداده و تگ‌های اولیه HTML دانش داشته باشد. شما در آموزش جامع سئو در دوران آکادمی با این اصول پایه ای و اساسی سئو بطور دقیق آشنا خواهید شد.

توانایی نوشتن

یک متخصص سئو که می‌تواند تحقیقات کلمات کلیدی خود را انجام دهد و محتوا بنویسد بسیار ارزشمند تر بوده و بیشتر به معنای واقعی SEOکار نزدیک تر است. سئو نه تنها به اصول نگارش نیاز دارد، بلکه به توانایی تقطیر ایده ها و افکار پیچیده به مفاهیمی نیاز دارد که افراد غیر سئویی بتوانند درک کنند و با آن‌ها تصمیم بگیرند.

مهارت‌های اجتماعی

برای انجام کار سئو، شما نمی‌توانید خزنده عمل کنید و باید بتوانید از نظر اجتماعی با دیگران کنار بیایید. برخی از بهترین مکالمات در راهروهای کنفرانس، رویدادها و ملاقات و احوالپرسی اتفاق می افتد. اگر تصمیم به شرکت در این رویدادها دارید، باید آن را تحت کنترل داشته باشید. روابط عمومی قوی داشته باشید و شخصیت تند و غیر منعطفی نداشته باشید.

مهارت های تجزیه و تحلیل

متخصصان سئو اگر بتوانند به Adobe یا Google Analytics وارد شوند و داده های خود را جمع آوری کنند، می‌توانند زمان زیادی را صرفه جویی کنند. همچنین برای استراتژی سئو مناسب، درک اولیه از KPIهای کسب و کار لازم است.

اگر نمی‌توانید داده‌ها را جمع‌آوری و بخش‌بندی کنید، احتمالاً برخی از ویژگی های یک سئو کار بودن را از دست خواهید داد.

مهارت های داده

در این بخش در ابتدا چیزی که ذهن می‌رسد «مهارت های اکسل» است و این هنوز هم صادق است، اما فراتر از آن است. وارد کردن داده ها کافی نیست. گاهی اوقات لازم است کمی آن را دستکاری کنید تا بینش مورد نیاز خود را به دست آورید.

بسیاری از متخصصان سئو هستند که نمی‌توانند ساده ترین کارها را در اکسل انجام دهند.

عبارات Vlookups، Concatenates و IF (در میان 473 عملکرد دیگر - بطور جدی 476 توابع داخلی اکسل وجود دارد) باید بخشی از مجموعه ابزار هر SEOحرفه ای باشد.

خواه تبدیل Screaming Frog به نقشه سایت XML، اندازه‌گیری تغییرات الگوریتم و تأثیر آن‌ها با داده‌های GA/Adobe، ایجاد CTR سفارشی بر اساس منحنی‌های موقعیت، یا تبدیل سریع کلمات کلیدی از کنسول جستجو به نام تجاری/غیر مارک یا گروه‌های محصول، Excel ارزشمند است.

اما این روزها استفاده از اکسل کافی نیست!

یک متخصص سئو باید داشبوردهایی را در استودیوی داده ایجاد کند، از APIهای مختلف برای جمع‌آوری داده‌های بیشتر (کنسول جستجو، google NLP، فانوس دریایی، ادوردز، ابزارهای مختلف و غیره) استفاده کند و به اندازه کافی درباره پایگاه‌های داده درک کند تا کارهای جالبی با آن انجام دهد.

اسم بردن از R و Python و Tableau در اینجا نیز خالی از لطف نیست.

همچنین در این دسته ریاضی هم قرار دارد! هنوز هم بسیاری از مطالعات همبستگی بد و تحلیل‌های آماری مشاهده می‌شود که واقعاً آنچه را نویسنده فکر می‌کند را بیان نمی‌کند.

درک اولیه از مفاهیم آماری می‌تواند به سئو کمک کند تا نه تنها آنچه را که باید اندازه گیری کند، بلکه «چگونه» آن را اندازه گیری کند. در آموزش جامع سئو آکادمی دوران این مهارت های داده به شما آموزش داده خواهد شد.

حرکت، انگیزش و سازگاری

بازاریابی از آن مشاغلی نیست که هر شب آن را در دفتر رها کنید. بلکه همه جا در مغز شما با شما می‌ماند. برای اینکه این روزها واقعاً در سئو عالی باشید، باید انگیزه داخلی داشته باشید که شما را مجبور به ادامه یادگیری کند. چه یک زبان برنامه نویسی جدید، یک چارچوب جدید (وردپرس، ری اکت، انگولار و غیره)، یک استاندارد موتور جستجوی جدید مانند Schema یا درک یادگیری ماشین، همیشه چیزی برای یادگیری وجود دارد.

سئو کار های واقعی که به بالای لیست استخدام شرکت ها می‌روند، کسانی هستند که وب سایت های پروژه جانبی خود را دارند یا ابزارهای خود را برای حل مشکلات خود ایجاد می‌کنند.

به عنوان مثال: استفاده از API ابزارهای وب مستر برای خودکار کشیدن داده ها و قالب بندی گزارش ها.

سئو همچنین به سازگاری و پوست ضخیم نیاز دارد. صنعت ها در حال تغییر هستند، و گاهی اوقات مجبور می‌شویم به مشتریان بقبولانیم که ارسال فهرست، شماتیک بندی رتبه صفحه، رد کردن پیوندها یا چیزهایی که زمانی توصیه می‌کردیم دیگر واقعاً بهترین ایده نیستند.

شوخ طبعی

ما با فراز و نشیب های زیادی در صنعت سئو سر و کار داریم – و اغلب با سرعتی برق آسا. مهم است که گاهی اوقات یک قدم به عقب برداریم و به یاد داشته باشیم که ما قرار نیست جهان را فتح کنیم، ما فقط بازاریابی می‌کنیم. به همان اندازه که کار می‌تواند استرس زا باشد، بیشتر آن می تواند تا فردا اتفاقات مختلفی رقم بخورد. حس شوخ طبعی باعث می‌شود سئو کار در مسیر خود سازنده تر عمل کند و صبر و حوصله بیشتری برای انجام تک تک مواردی که در بالا ذکر شد داشته باشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.