بررسی مزایا و معایب وردپرس

از بین 12 میلیون وب سایت برتر در وب، وردپرس بیش از 38 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. از این رو وردپرس به عنوان رهبر بازار cms شناخته شده است. با این حال وردپرس با افزایش محبوبیت پلتفرم های وب سایت مانند WIX، جوملا و دروپال در حال رقابت است. با این حال در آستانه سال 2022 ، آموزش وردپرس دارای بیشترین تقاضا در بین سایر پلتفرم های مدیریت محتوا می‌باشد.

در این مقاله، ما قصد داریم مزایا و معایب وب سایت وردپرس را برجسته کنیم تا شما تصمیم درستی برای پروژه توسعه وب خود بگیرید. بیایید با مزایای وردپرس شروع کنیم.

مزایای وردپرس

CMS کاربر پسند

وردپرس به مدیر سایت اجازه می‌دهد تا صفحات را ویرایش کند، در قسمت بک اند وب فعالیت کند و محتوای جدید را به‌روزرسانی کند.

بدون هیچ‌گونه مهارت کدنویسی و مهارت‌های مدیریت وب سایت، صاحبان وب سایت یا خود وبلاگ نویسان می‌توانند وب سایت خود را ویرایش و نگهداری کنند.

 

افزونه ها

در دسترس بودن پلاگین‌ها یکی از مزیت های اصلی وردپرس محسوب می‌شود. وردپرس بیش از 45000 افزونه برای تقریباً همه عملکردها دارد. این بدان معناست که برای دستیابی به الزامات نیازی به نوشتن خطوط زیادی کد ندارید.

فقط باید افزونه را نصب کنید و از عملکردی که با افزونه ارائه می‌شود لذت ببرید.

 

سئو دوستانه

وردپرس از شما پشتیبانی می‌کند تا کلمات پرکاربرد را در صفحات وب خود تشخیص دهید که می‌توانند به عنوان حرکتی مثبت در بهینه سازی برای موتور های جستجو باشد. و صفحه سایت شما را  کاربر پسندتر کند. کاربر پسندی سایت های تحت وردپرس چه برای بازدیدکنندان سایت و چه برای کاربران محیط پنل مدیریت، ساده و قابل یادگیری سریع است.

 

وب سایت های واکنش گرا

ریسپانسیو بودن و سازگاری با تلفن همراه و تبلت ویژگی حیاتی ای است، اکثر تِم‌های وردپرس واکنش گرا هستند و از این رو سازگار با دستگاه های مختلف هستند.

 

جامعه منبع باز

یکی از مزیت های اصلی این است که وردپرس یک پلت فرم منبع باز است. این بدان معناست که توسعه‌دهنده وردپرس می‌تواند از کد استفاده کند، آن را تغییر دهد و بدون اینکه آن را از ابتدا توسعه دهد، مرور کند. به عنوان نرم افزار منبع باز، توسعه دهندگان وردپرس می‌توانند کد منبع را به صورت آنلاین با برنامه نویسان دیگر نیز به اشتراک بگذارند. این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه زیادی می شود.

استفاده از تمام پلاگین های آماده و چگونگی کد نویسی در وردپرس، توسط آموزشگاه تخصصی دوران برای علاقه‌مندان و توسعه دهندگان ارائه می‌شود.

 

معایب وردپرس

تمام وب سایت ها ممکن است مشکلات فنی ای را تجربه کنند و ممکن است نیاز به مدیریت اضافه بر سازمان از یک شرکت بیرونی داشته باشند، به خصوص اگر در وردپرس ایجاد شده باشند.  اگرچه وردپرس به دلیل سادگی یک سیستم مدیریت محتوای محبوب است و راهی ارزان برای شروع آنلاین کسب‌وکارها به حساب می‌آید، اما در مورد ساخت وب‌سایت تجاری خود بر روی وردپرس باید بیشتر فکر کرده و تجدیدنظر کنید.

چند ویژگی مثبت وردپرس را بصورت خلاصه مورد بررسی قرار دادیم. اما بعضی از کارشناسان به هیچ عنوان وردپرس را سیستم خوبی برای اجرا و پیاده سازی وب قبول ندارند.  دلایل عدم استفاده از وردپرس شرح بسیار طولانی و کارشناسانه دارد که در اینجا به ذکر چند مورد اساسی آن می‌پردازیم.

 

سفارشی سازی

اگر در وردپرس متخصص نباشید یا مهارت‌های کدنویسی ندارید، ممکن است سفارشی سازی زیاد روی تم ها برای شما دشوار باشد. گاهی اوقات هنگام تلاش برای سفارشی کردن function خاص، ممکن است عملکردهای دیگر را خراب کند. در این صورت، باید از توسعه دهندگان باتجربه تری کمک بگیرید تا این مورد را برای شما مرتب کنند.

 

آسیب پذیری و امنیت داده ها

یکی از اشکالات اصلی سیستم مدیریت محتوا وردپرس این است که در بسیاری از شرایط می‌تواند آسیب پذیر باشد. از آنجایی که این CMS یک برنامه منبع باز است، قفل فضا را برای هکرهای احتمالی باز می‌کند.

برای تعدیل این تهدید، انتخاب مضامین و افزونه های صحیح برای وب سایت وردپرسی شما حیاتی است.

طبق تحقیقات انجام شده توسط Webarx Security ، وردپرس با 582 آسیب پذیری در سال 2020 به عنوان یکی از بیشترین آسیب پذیری‌ها شناخته شده است.

 

به روز رسانی های مکرر

توسعه وب سایت با استفاده از وردپرس کافی نیست. برای اطمینان از عملکرد مناسب، باید چندین پلاگین و تم را نصب کنید. هر چه بیشتر از افزونه های وردپرس استفاده کنید، بیشتر با اتفاقات نا‌سازگاری مواجه خواهید شد.

علاوه بر این، بازسازی سایت شما اغلب می‌تواند عملکرد آن را به تاخیر بیاندازد، مانند اینکه پلاگین‌ها ممکن است کار خود را متوقف کنند. قبل از ارتقاء وب خود، باید مطمئن شوید که از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

نتیجه

در این مقاله، ما به بررسی مزایا و معایب وردپرس پرداختیم تا ایده ای سطح بالا در مورد ویژگی های آن ارائه دهیم. با مطالعه مزایا و معایب ذکر شده استفاده از وردپرس، اکنون باید بتوانید تصمیم درستی بگیرید. اگر مشتاقانه منتظر یک وب سایت تعاملی و کاربر پسند هستید، تنها چیزی که نیاز دارید توسعه دهندگان ماهر وردپرس است.

البته اگر شما دوره آموزش تخصصی وردپرس را سپری کرده باشید و در کار با آن مهارت کافی را داشته باشید، معایب و اختلال‌های آن قابل رفع و ترمیم خواهد بود.

دوران آکادمی برگزار کننده دوره‌های جامع آموزش وردپرس ، می‌تواند شما را در استفاده بهینه از این سیستم مدیریت محتوای پرطرفدار، به مهارت لازم برساند.

امیدواریم این مطلب به شما در تصمیم گیری درست فنی و تجاری، کمک کرده باشد. بررسی نهایی نرم افزار وردپرس را با مزایا و معایب استفاده از وردپرس برای شما خلاصه کردیم، بنابراین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا وردپرس انتخاب مناسبی برای وب سایت شما است یا خیر.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.